Tuossa jokin aika sitten mieheni sai blogini kautta testattavakseen suomalaisen avainlipputuotesarjan. Kyseinen Isännän-sarja (Valkoinen Risti oy) on suunniteltu juuri miehen ihon tarpeita varten.
Pintakuiva, kiristävä ja herkästi ärtyvä iho on tuttu juttu monelle miehellekin. Parranajo ja kasvojen peseminen rasittavat lisää miehen ihoa samoin kuin aurinko ja kuiva, kylmä ilmasto. Myös elintapoihin liittyvät tekijät, kuten stressi, unenpuute ja tupakointi näkyvät miehen iholla.
(tuote-esittelysä kerrottua)
No näin varmasti on, mutta kuinka sen isännän saisi innostumaan ihonhoidosta... Meillä ainakin kasvovoiteella läträäminen on ollut "naisten touhua". Joskus heitetään käsivoidetta naamaan ja se on siinä! No, jätin putelit vaivihkaa pöydälle...
Isännän-sarjaan kuuluu parranajovoide, kasvovoide, tehokosteuttaja kasvovoiteen alle, käsivoide ja suihkugeeli. Sarjaa pitäisi löytyä jatkossa päiväittäiskosmetiikkaosastoilta ja se on kohtuuhintainen. Esimerkiksi parranajovoide maksaa 4,9 e ja tuo tehokosteuttaja 7,5 euroa.
No, miten meillä kävi?
Mieheni oli tosi kyyninen tällaista tuotteiden testailua kohtaan, mutta sitten eräänä päivänä hän oli mennyt avaamaan putelit ja tuli itse selittämään havainnoistaan. Erityisesti mieheni kehui parranajovoidetta. Se sopii myös sähkökäyttöisten parranajokoneiden kanssa käytettäväksi, mikä ei kai (minulle täysin uutta miestietoutta) ole itsestään selvyys kaikkien vastaavien tuotteiden kohdalla. Toinen tuote, mistä meidän isäntä tykkäsi, oli tuo tehokosteuttaja. SItä hän taisi lisäillä sitä nassuun parranajon jälkeen. Tuote sopii myös silmänympärysiholla käytettäväksi.
Ottipa mies pyynnöstäni vielä sarjasta astetta laadukkaamman kuvan blogiinikin :) Tällaista tälla kertaa!
Ps. Mitä mieltä te lukijat olette tällaisista yhteistyöpostauksista? Olen saanut melko paljonkin erilaisia kosmetiikkatuotteita blogini kautta, mutta vinkannut ainoastaan sellaisista, jotka ovat todella tehneet vaikutuksen. Eräs keskeinen kriteeri on tuotteiden kotimaisuus. Ärsyttääkö teitä tällaiset yhteistyökuviot vai toivositteko paremminkin, että ruotisin kaikki saamani tuotteet täällä mahdollisimman rehellisesti? Nyt linjani on siis ollut se, että kerron vain erityisen positiivisista havainnoista.
Mukavaa päivänjatkoa!
5 kommenttia:
Itse en pidä blogimainonnasta, ja moni blogi onkin jäänyt sen takia pois lukulistalta. Se on vähän sama juttu kun en kuuntele kaupallisia radiokanaviakaan ärsyttävien mainosten takia.
Minä olen tykännyt nykyisestä linjastasi, eli mainitset vain jos on jotain oikeasti mielenkiintoista ja hyvää. Nimittäin, mainosta ja nimen tunnetuksi tekemistä ne on myös ne "no jaa" -maininnat tai "olipa huono tuote" -arviotkin. Ei lukija välttämättä (minä en ainakaan) muista jälkikäteen, että olikos tämä se tuote, jota vaikkapa Turun Tilda kehui vai ei. Siellä kaupassa yleensä muistaa vain, että joku tämän mainitsi ja yleensä olettaa, että kai se sitä kehui. Näin ainakin itse veikkaisin ja omasta kokemuksestani ammentaisin. Eli, ei kiitos yhdentekeville saaduille tuotteille, mutta kiitos hyvät vinkit! :)
Hei Tilda, jatka ihmeessä nykyisellä linjallasi ja luota omiin mielipiteisiisi. Yleensä lisääntyvät blogiyhteistyö-merkkinnät tarkoittavat myös mainonnan maailmaan lipsuvien tekstien lisääntymistä blogeissa. Lukijat ovat toki erilaisia, mutta itseäni blogeihin tulviva tuotesijoittelu häiritsee. Hyvät vintagelöytövinkit ovat tietty eri asia. =) MJ
Anonyymi: Kiitos palautteesta! On kai jotain merkitystä kuitenkin sillä, minkäasteista ja millaisista aiheista mainonta tai yhtesityö on? En minäkään jaksa lukea enää kovasti sellaisia blogeja, joissa joka toinen postaus on kaupallista yhtesityötä. Kyllä se pikku hiljaa syö blogin persoonallisuutta.
Toisaalta arvostan muutamia suosittuja kaupallista yhtesityötä jatkuvasti tekeviä blogeja kuten Nelliinan vaatehuone tai Pupulandia. Mielestäni niissä on säilynyt kirjoittajan persoonallisuus ja yhteistyöt on valittu monipuolisesti.
Äni: Kiitos palautteesta! Kiva, että nykyinen linja ei ärsytä. En tosin tee kovin paljoa tällaista yhteistyötä muutenkaan. Huomiosi oli hyvä, asiat saattavat jäädä mieleen, oli ne esitetty millaisessa valossa tahansa.
MJ: Kiitos palautteesta. Uskoisin, vaikka tietysti tämä on kirjoittajan subjektiivinen näkemys, että minulla on aika pitkä tie vielä kaupalliseksi blogiksi. Mainontaa ja yhtesityötähän voi olal monenlaista. Olen käynyt joskus ravintolassa arvioimassa paikan uudistuneen ilmeen ja kertonut uudesta kulttuuritapahtumasta ja ilmiöstä. Jos pääsen johonkin joskus ilman pääsymaksua tai saan jonkin asian blogini kautta, tarkoittaako se automaattisesti sitä, etten pystyisi arvioimaan asiaa objeltiivisesti tai etteikö minulla voisi olla täälaisestakin asiasta perusteltu mielipide?
Ymmärrän kyllä eri mieltä olevien perustelut vastustaa yhteistyötä; pidän itsekin persoonattomana ja tylsänä, jos joka toinen postaus alkaa olla kaupallista yhteistyötä.
Kyllä sinä Tilda olet omat rajasi ja tyylisi löytänyt tämän blogisi kanssa.
Tärkeintä on oma rehti mielipide.
En pidä kaupallisesta blogista, mutta pieni "kuluttajavalistus" on joskus paikallaan.
ex-turkulainen
Lähetä kommentti