torstai 8. syyskuuta 2011

While Your Lips Are Still Red

Hei vaan,

En tule vielä virallisesti työkomerostani ulos, mutta ajattelin viihdyttää teitä taas musiikkivalinnoillani. Kun tekee vähemmän keskittymistä vaativaa tarkistustyötä, niin silloin musiikki antaa mukavasti potkua.

Olen yllättäin päätynyt kuuntelemaan jälleen melko tiiviisti Nightwishin musiikkia. Minulla on vähän sellainen olo, etteivät monetkaan lähipiiristäni ymmärrä, miksi kuuntelen kyseistä yhtyettä - bändin musiikki on joko liian raskasta, liian kevyttä, liian sentimentaalista, liian naivia, liian suomalaista, liian junttimaista. Ilmeisesti minä sovin tuohon kokonaiskuvaan hyvin ;)

En kuuntele Nightwishin musiikkia niinkään bändin laulajien takia, vaan kappaleiden takia. Minuun Tuomas Holopaisen elämänfilosofia kolahtaa vain jostain syystä...

Tässä näyte miehen säveltäjän taidoista. Tuo Lieksa-elokuva on muuten tosi hyvä. Nauroimme äidin kanssa paikoin ihan kippurassa. Peter Franzen on ehdottomasti Suomen elokuvaviihteen ykkösnilkki :D

Mukavaa syyskuun jatkoa! Minä palailen kuvioihin, kun olen saanut paisutettua tämän tällä hetkellä 102-sivuisen järkäleeni viimeistelyineen sinne 110 sivun paikkeille.

4 kommenttia:

Päkä kirjoitti...

Tämä on niiiiin ihana kappale! Kiitos, että muistutit sen olemassaolosta!

Turun Tilda kirjoitti...

Päkä: Kiva, että Tykkäsit :D

Emmi kirjoitti...

Tuomas Holopainen <3 Tykkään myös Nightwishin musiikista kovasta. Ja kohta saadaan uutta kuunneltavaa.

Anonyymi kirjoitti...

Tää on munkin suosikki! Kappaleeseen liittyy yksi tosi ihana muisto ja kuuntelen sitä välillä suloisella haikeudella. :)